BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 10 May 2011

Monday Mood

Orang putih panggil Monday, orang melayu kata Isnin, orang Banjar kata Senayan, orang arab kata Isnaini, yang pasti semuanya membawa maksud yang sama, isnin adalah hari pertama calendar dalam setiap minggu manakala penghulu segala hari adalah hari Jumaat… hari yang paling baik bagi umat islam dan hari yang paling best untuk orang yang bekerja.. yeeyyyyyy.. lepas jumaat cuti weekend.

Isnin ~ bagi anak-anak kecil, ramai yang menangis kerana nak kena hantar ke nursery, budak-budak tadika gembira nak kesekolah hari ini, nak jumpa kawan-kawan, aku pula entah kenapa moody semacam dari pagi. Entah apa yang tak kena, sendiri punya diri pun tak tahu apasal la aku moody semacam hari ni

Mungkin penyakit sebulan sekali nak menghampiri atau dek kerana badan kepenataan, maalumlah weekend yang horror buat aku . Rumah yang aku baru beli dimasuki air, habis furniture yang aku letak kat rumah tu basah, malah ada yang kembang dan wajib kena buang. Tension semacam, kena mengeringkan dan mengemas rumah tu sorang-sorang. Rasa nak menjerit dan mencaruk-caruk dekat siDiER yang berjanji nak menolong, tapi janji tinggal janji, sampai kepetang batang hidung tak kelihatan.

Hari ni isnin bermula kembali, aku masuk office lambat lagi, dah la lambat, belum log-in dah ada orang memanggil-manggil namaaku, ha yo yo... sabar la dek nun, kasi akhak ni bukak computer dulu, semua memory ada dalam computer, otak akak ni tengah ’jam’ tak boleh nak berpikiran dengan baik, silap haribulan korang kena caruk dek akhak ni nanti. Lepas tu korang kata akhak ni garang!

Sarapan belum sempat lagi, perut pulak meragam, belum lagi central aircond yang tak function, masing-masing bising, macamlah aku yang tukang repair aircong tu, eeiiiiii tak tahu la kenapa dan mengapa, PC plak slow giler, bila complen, boss buat tak tahu aja, nak dapat ganti yang baru entah bila. Bila lambat siap, kata aku tak buat kerja..

Tiba-tiba email masuk dari teman sekerja, katanya penyimbah asid kembali bermahajaralela. Dekat pula dengan area-area kami berkerja, menakutkan kami jer. Siapalah yang empunya angkara, buat kerja macam orang giler. Orang ni tak ada belas kasihan pada orang yang berdosa, kalau betul dia ada bersengketa dengan kaum hawa, ingatlah, ibunya juga adalah golongan wanita. Apa perasaan anda kalau ibu dan saudara mara anda yang akan kena curah asid tu,

Aku tak kesah apa bangsa dia, tapi aku amat berharap dia akan tertangkap dalam masa terdekat ini, tak adalah kami rasa tertekan dan ketakutan bila nak keluar makan. 

Belum sempat aku nak mengupas issue ni, seorang sahabat mintak tolong editkan gambar kawan yang akan berpindah pejabat.. nak dijadikan ole2 untuk beliau...

Aku cuba la jugak buat, sometime menda-menda macam ni kena ikut mood jugak..

Here hasilnya... 



 Ni kawan aku, namanya Baini, InsyaAllah beliau akan berpindah pejabat bermula 16hb ni.. hilang seorang teman baik sepejabat.. 

0 comments: