BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 18 May 2011

Syoknya cutiiii..

setelah 5 hari tak masuk office, berpeluh jantan ari ni nak mengadap computer.. dari jauh aku dah melihat timbunan bill-bill dan kertas entah apa atas meja aku.. makkkkkkkkkkkkkkk rasa nak mc ari ni
menyesal pulak datang terlalu awal... sah-sah selera untuk b'fast dah x ada, kalau tahu aku gee kantin dulu.

dah terlalu menimbun, sampai tak tahu nak usik @ nak buat yang mana dulu, finally aku bukak email.. mak aiiii beratus-ratus email yang harus dibaca.. mestilah aku select kawan-kawan comolot punya dulu..agak2 paham aja arahan, lelain aku terpaksa unread and delete kerana email jam.. nak moved to archive folder menda tak paedah plak. bukan opis nyer related must delete it... ngabihkan duit company jerk.

tiba-tiba boss datang dekat meja aku, suruh aku setelkan problem saman dia.. ha ha ha .. kalau korang nak tahu, aku memang ada kepakaran dalam bidang ni.. anugerah semulajadi, biasanya Alhamdulillah kalau tak waive, dapat discount boleh tahan gak.. tu sebab boss aku sayang aku.. iya ker boss!

colleague aku pulak... semua muka tension ari ni, moody semacam masing-masing, maalumlah baru lepas cuti PH, masuk kerja punyalah banyak paperwork, proposal dan letter officer diaorang nak siapkan, belum lagi termsheet, workflow dan entah apa yang bukan bidang aku... kadang-kadang aku kesian gak ngan officemate yang stress sampai tumbuh jerawat.. kena pulak No 1 tu meroyan dia datang.. haru biru kami semua.

minggu depan aku nak cuti panjang, mesti kecoh ketiadaan aku.. aku ni catagory superduper women gak kat office tu... aku tak ada susah gak diaorang yang tak pandai berdikari ni..
telinga aku dah lali dengar perkataan Ziah! Ziah! Ziah... yang best bila ada sorang tu kata aku garang.. halamak!.. garang ker aku... mulut aja garang tau.. hati mesti baik punya!.

aku dah siap warning.. bila aku away whole week next week tu jangan nak kol-kol aku... aku dah wat roaming... mencanak bill aku nanti... bill bukan bank nak bayarkan pun.. aku kadang-kadang hanggin gak.. tugas aku ni memerlukan mengSMS dan mereply SMS belum lagi in out call tuk satu opis tu.. tapi bill, aku yang bayar sendiri.. boss sedap la bill fully sponser... apa nak buat aku bukan boss.

BOSS ooooo BOSS.. bila la nak promote naikkan gaji lebihhhhhhhh for sure aku tak bising pasal bill empon aku ni dah...

lagi dua hari jer aju kena kerja, lepas tu aku cuti 9 hari.. mandatory leave, jenjalan carik pak we.. opps silap, jenjalan carik makan. tadi tukar RM4K to usd, dapat dalam USD1300.. cukup ke tuk seminggu perjalanan, duit hotel, transport, makan dah ole-ole dari seberang. Nak perabih punyalah senang, nak saving balik macam siput babi berjalan.. another 2 month nak joint member gee bangkok plak.. duit lagi keluar.

Tu rumah yang aku baru beli tu, nak kena renovate sikit-sikit.. dekat 3K gak terbang.. duit oh duit, segalanya memerlukan duit... ada duit orang sayang, tak da duit adinda melayang.. betui ke.. for me duit walaupun penting tapi ia bukan menjamin kebahagiaan...

0 comments: